Menu

Κοινοβούλιο

Νομοθετική Εργασία

14 Νοεμβρίου 2018

Χαώδες το κενό μεταξύ των υποσχέσεων και των πράξεων του κ. Καμμένου. Μεγάλο το πλήγμα στην αξιοπιστία του θεσμού του ΥΕΘΑ.

Δήλωση

Χαώδες το κενό μεταξύ των υποσχέσεων και των πράξεων του κ. Καμμένου. Μεγάλο το πλήγμα στην αξιοπιστία του θεσμού του ΥΕΘΑ.

Στις 24 Οκτωβρίου 2018, κατέθεσα Ερώτηση προς τον κ. υπουργό Εθνικής Άμυνας με ένα σύνολο 45 ερωτημάτων για την πορεία υλοποίησης 18 δεσμεύσεων που έχει εξαγγείλει τα τελευταία τρία και πλέον χρόνια που βρίσκεται στη θέση αυτή.

Η απάντηση του κ. Καμμένου αναδεικνύει με τον πιο εμφανή τρόπο τη μεγάλη απόσταση που πρέπει ακόμη να καλυφθεί μέχρι να υλοποιηθεί έστω και ένα μικρό ποσοστό των υποσχέσεών του.

Η έκθεση των πεπραγμένων για το χρονικό διάστημα 2015 – 2018, η οποία απεστάλη ως συνημμένη στο κείμενο της απάντησης, αναφέρει ότι τα τελευταία τρία χρόνια έχουν πραγματοποιηθεί από την Υπηρεσία Αξιοποίησης Ακίνητης Περιουσίας Ενόπλων Δυνάμεων (ΥΠΑΑΠΕΔ) 14 ηλεκτρονικοί πλειοδοτικοί διαγωνισμοί ακινήτων, οι οποίοι έχουν αποφέρει συνολικά περίπου 14 εκατ. ευρώ. Το ποσό αυτό δεν έχει καμία σχέση με τα 300 εκατ. ευρώ ανά έτος που ο κ. Καμμένος είχε ανακοινώσει – βασιζόμενος μάλιστα σε «συντηρητικούς», κατ’ αυτόν, υπολογισμούς – ότι η ΥΠΑΑΠΕΔ θα εισέπραττε μόνο μέσα στο 2017.

Αδιευκρίνιστη παραμένει η τύχη της εφαρμογής της νυχτερινής αποζημίωσης, η οποία νομοθετήθηκε από την κυβέρνηση με τυμπανοκρουσίες αλλά ακόμη δεν έχει προχωρήσει, ενώ αναπάντητο παραμένει και το τι μέλλει γενέσθαι με την εξαγγελία περί εξαγοράς του συνόλου των δανείων, πράσινων και κόκκινων, του στρατιωτικού και πολιτικού προσωπικού.

Η απάντηση δεν περιλαμβάνει κάτι νεότερο για την πολυδιαφημιζόμενη ήδη από τον Απρίλιο του 2016 επένδυση στις Φλέβες, συνολικής αναμενόμενης αξίας (σύμφωνα με τα λεγόμενα του κ. Καμμένου) 3,6 δισ. ευρώ και απόδοσης 100 εκατ. ευρώ ετησίως για το Πολεμικό Ναυτικό.

Άγνωστα παραμένουν ακόμη και το πλήθος και το είδος των συμβάσεων και παραγγελιών που, σύμφωνα πάντα με τον κ. Καμμένο, είχαν βρεθεί «στα συρτάρια» των κρατικών Αμυντικών Βιομηχανιών και μπορούσαν άμεσα να υλοποιηθούν.

Κρίνοντας με βάση την απουσία από το κείμενο της απάντησης οποιασδήποτε σχετικής αναφοράς, το ταξίδι του κ. υπουργού στη Ρωσία στα τέλη Οκτωβρίου πρέπει να υπήρξε άκαρπο, τουλάχιστον όσον αφορά το θέμα της παραγωγής τυφεκίων τύπου Καλάσνικοφ στις εγκαταστάσεις της Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα ΑΒΕΕ, στο οποίο είχε αναφερθεί σε συζήτηση στην Επιτροπή Εθνικής Άμυνας το Μάιο του 2016.

Ουδέν νεότερο και από το μέτωπο των εξοπλιστικών και ειδικότερα από το 1,1 δισ. που η κυβέρνηση δήλωνε στις αρχές Απριλίου 2018 ότι έψαχνε για να καλύψει τις έκτακτες ανάγκες των Ενόπλων Δυνάμεων. Ομιχλώδες παραμένει επίσης και το συνολικό ύψος των εισπράξεων από τη διάθεση επιχειρησιακά μη αναγκαίου υλικού.

Τα ανωτέρω αποτελούν ένα τμήμα των διαπιστώσεων που ανακύπτουν και των αποριών που προκαλούνται ακόμη και στον πιο καλόπιστο και προσεκτικό αναγνώστη της απάντησης του κ. Καμμένου στα 45 ερωτήματα που του απηύθυνα.

Το ερώτημα αν οι 18 δεσμεύσεις του κ. Καμμένου προέκυψαν – κατά τη συνήθη ρητορική της κυβέρνησης – από «αυταπάτες» ή ήταν συνειδητές προσπάθειες εμπαιγμού και παραπλάνησης των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων είναι σε τελική ανάλυση αδιάφορο. Το πλήγμα που η αξιοπιστία του θεσμού του υπουργού Εθνικής Άμυνας έχει υποστεί τα τρία και πλέον τελευταία χρόνια είναι, δυστυχώς, σε κάθε περίπτωση μεγάλο.

Print
«Μάρτιος 2024»
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
26272829123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
1234567




Background Color:
 
Background Pattern:
Reset